Екипът на ИНБАЛАНС споделя: Как помагаме на клиентите си да преминат през Covid-19 кризата

Accounting network InBalance Bulgaria - About Us

Изпитанието Covid-19, през което обществото, всеки от нас лично и бизнесът в частност преминава през последните месеци (и което вероятно ще продължи да диктува правилата във всички сфери на социалния и икономическия живот още дълго време), ни предизвика да впрегнем цялата си находчивост, за да продължим да удовлетворяваме потребностите на нашите клиенти. 

По-долу споделяме как един счетоводен бизнес успява да работи ефективно при извънредно положение и ви предлагаме няколко идеи как да използвате нашия опит, за да улесните вашите усилия за адаптиране към сложната обстановка.


Започнахме с изясняването на един много важен въпрос, който стои в основата на всички по-нататъшни действия: 

От какво се нуждаят точно в този кризисен момент нашите клиенти? 

Тъй като никога не сме ограничавали дейността си само до обработването на многообразната документация на бизнесите, които са ни доверили счетоводството си, проявихме загриженост като доверени консултанти и поискахме да разберем какво би им било от полза в момент, в който приходите рязко се свиват, разходите са многобройни, а перспективата за развитие е неясна. 

Оказва се, че едно от най-важните неща, които можем да предоставим в тази кризисна ситуация, е обобщена, навременна и достъпно поднесена информация за мерките, касаещи дейността на фирмите, опериращи в различни сектори - както ограничителни, така и подкрепящи. 

Какво направихме ние, за да сме полезни?

Решихме, че ежедневното (а понякога и ежечасно, с оглед на динамиката, с която се издават заповеди за въвеждане и отмяна на различни противоепидемични мерки) следене на официални източници на информация е нещо, което можем да спестим на и без това достатъчно стресираните си клиенти. Започнахме наред с отразяването в нашия информационен сайт на актуалните новини по темата Covid-19, касаещи бизнеса, да споделяме с клиентите си в персонален имейл полезни материали - систематизирахме най-важното от официалните сайтове на институциите (включително относно възможностите за финансово подпомагане за справяне с кризата чрез различните програми) и предоставихме образци на формуляри, които се изискваха за осъществяване на определени действия (придвижване от и до работно място на служителите през КПП на областен град в периода, когато действаха такива съгласно министерска заповед; инструктаж за въведени противоепидемични мерки, изискван в друга заповед; кандидатстване по мярка за запазване на заетост 60/40 и т.н.). 

Разбира се, цялата информация може да бъде намерена онлайн в многобройни източници, но улеснението да бъде получена обобщена и своевременно от някого, на когото се доверяваме, е важно. А какво е по ценно за всеки един бизнес от доволен клиент?

Как можете да приложите нашия подход за вашия бизнес? 

Независимо дали във вашата сфера на дейност работите с други бизнеси или с потребители - физически лица, сигурни сме, че можете да откриете полезната информация относно Covid-19 кризата (а и за всеки текущ глобален/регионален проблем в бъдеще) в контекста на вашия бранш и да я предоставите по подходящ начин. Ще бъде оценено.


Следващият въпрос, който си зададохме:

С какви ограничения заради извънредната епидемична ситуация, се сблъскват нашите клиенти?

Сред най-осезаемите неудобства, породени от епидемията от коронавирус, е ограничаването на личните контакти. Как това се отрази на всеки от нас индивидуално е въпрос на други дискусии, но физическата дистанция с клиентите на бизнес, базиран на активното доверено общуване, какъвто е счетоводният, определено носи редица негативи. Дори след “разхлабването” на мерките, комуникацията през маска със сигурност не подобрява потребителското преживяване. 

Какво е нашето решение?

Извънредното положение заради Covid-19 се превърна в мощен катализатор за дигиталното общуване във всички сфери на обществения живот, а електронният обмен на документи на всякакви нива преживя неподозиран разцвет. За щастие, екипът на ИнБаланс се оказа добре подготвен за ситуацията - наред с използването на сигурни системи за онлайн получаване и предоставяне на документи, възможността за консултации от разстояние и комуникация чрез различни канали, е ценно предимство, което ни позволи да работим активно и ефективно в период, в който физическото присъствие в офиса и срещите лице в лице варират от строго ограничени до непрепоръчителни. 

Онлайн счетоводството е нещо, което развиваме приоритетно далеч преди настоящата кризисна ситуация, но сега разширихме обхвата на дистанционните си услуги и по този начин спестяваме редица притеснения на клиентите си при изпълнение както на рутинни нормативни задължения, така и при справяне с непредвидени обстоятелства около функционирането на техния бизнес.

Как да приложите нашия опит?

Вероятно вече използвате възможностите за дистанционно обслужване на вашите клиенти, но ако имате идея как да разширите обхвата на “безконтактните” си услуги, сега е моментът да ги осъществите. 


И накрая:

Кое всъщност е най-голямото затруднение за бизнеса в настоящите условия на криза?

Ненамаляващите разходи на фона на свити печалби със сигурност са ключов проблем пред много фирми. Ясно е, че счетоводството не е от перата, които трябва да бъдат орязани с цел спестяване на средства, с оглед на последиците от една нискокачествено предоставена такава услуга, особено при сегашната динамика на промени в нормативната уредба на бизнеса. Точно поради тази причина гъвкавостта е нещо, което си струва да се приложи при ценообразуване, както и оптималното калкулиране на цената спрямо конкретната ситуация. 

Какво направихме ние в ИнБаланс, за да не бъде счетоводството неоправдано висок разход за нашите настоящи, а и за бъдещи клиенти?

Екипът ни предостави доста широк набор от консултации и услуги в допълнение към стандартните, без това да е утежнение за финансите на компаниите, с които работим. Също така изготвихме подробен въпросник, с който всеки собственик на бизнес, нуждаещ се от счетоводно обслужване, може да поиска възможно най-обективна оферта спрямо спецификата на дейността, която извършва. 

Предоставянето на ценен ресурс (при нас това са времето, вложено в работата по всеки един казус, и експертизата, която се изисква за успешното му разрешаване) като бонус към стандартните услуги винаги носи удовлетвореност, както за този, който получава, така и за онзи, който дава. Ако можете да добавите такава стойност към вашите предложения, опитайте. 

Написаното по-горе беше полезно и интересно за вас? Споделете го, лесно е.